Marketing w internecie

35Prowadzenie firmy wymaga również stosowania działań promocyjnych, aby zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług. Obecnie większość działań promocyjnych prowadzonych jest w internecie. Wpływa na to wiele czynników. Pierwszym z nich zapewne są koszty ponieważ reklama w internecie umożliwia dostosowanie działań marketingowych do budżetu jaki może na to przeznaczyć firma. Jeśli firma posiada zaledwie kilkaset złotych na marketing to może skorzystać z działań reklamowych w internecie choć w odmienny sposób i na mniejszą skalę niż może to zrobić duża firma mając budżet reklamowy na poziomie wielu milionów złotych.

Najpopularniejszą metodą reklamowania się w internecie jest własna strona internetowa oraz zamieszczone tam odpowiednie informacje dla potencjalnych klientów. Jednak sama strona internetowa to nie wszystko, ponieważ strona musi być odpowiednio wypozycjonowana. Pozycjonowanie stron internetowych w zależności od branży, w której działa firma możliwe jest już od bardzo niewielkiego budżetu.