Jakie znaczenie ma szata graficzna internetowej witryny?

wawawa-1133570-m Obecnie niemal każde przedsiębiorstwo czy niewielka firma ma swoją stronę internetową. Także drobni usługodawcy stawiają na promowanie proponowanych przez siebie usług w sieci. Czym więc można wyróżnić się na tle konkurencji? Pomysłem może być stworzenie niebanalnej witryny – takiej, która nie tylko będzie profesjonalna, ale i zwrócić czymś na siebie uwagę. A jak wiadomo to, że internauci w ogóle nas dostrzegą jest istotnym krokiem w drodze do sukcesu. Jak jednak się wyróżnić? Spore możliwości może dać nam szata graficzna. Szata graficzna strony dla wielu użytkowników ma znaczenie. Powinna przede wszystkim być dobrze dobrana do profilu działalności naszej firmy.

 

Ale nie tylko. Jaka grafika będzie więc strzałem w dziesiątkę? Przede wszystkim nie warto stawiać na uniwersalne szablony. Prawdą jest bowiem, że powtarzalność jest po prostu nudna. Niektórzy właściciele witryn zastanawiają się jednak nad tym czy taka niebanalna szata graficzna nie będzie przesadą w drugą stronę, czyli czy po prostu jest profesjonalna. Wiele zależy tutaj właśnie od tego w jakim sektorze działamy. Branże związane z kreatywnym podejściem do wykonywanych zadań (np. branża reklamowa, marketingowa, studia graficzne czy fotograficzne, firmy planujące organizację imprez) mogą pozwolić sobie naprawdę na sporą swobodę. Układ graficzny strony, ciekawe dodatki, niebanalne multimedia itp. szczegóły, pomogą bowiem stworzyć wrażenie, że firma stawia przede wszystkim na kreatywne podejście do swoich zadań. W przypadku zaś firm, gdzie liczy się zwłaszcza solidność i dokładność (np. biur księgowych, firm zajmujących się analizą danych itp.) grafika na stronie powinna być bardziej stonowana.