Efekty pozycjonowania stron internetowych

Kiedy uda się już umieścić stronę na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwarki, można uznać, że otrzymało się zadowalające efekty pozycjonowania. Odpowiednie słowa kluczowe, których dotyczyło pozycjonowanie oraz dobry efekt przynoszą dużą liczbę wartościowych odwiedzin dla strony. I gdyby tak mieć pewność, że strona będzie już na tym miejscu zawsze, to można by było przestać zajmować się pozycjonowaniem, a jedynie czerpać profity z wykonanej pracy. Z reguły tak jednak nie jest, pozycjonowanie powinno być procesem stałym. Efekty nie są trwałe, ponieważ na zajęcie wyższych miejsc w wyszukiwarce ze swoimi stronami chęć mają także inne osoby.

Zaniedbanie prac związanych z pozycjonowaniem może sprawić, że inni wyprzedzą dotychczasową czołówkę. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie już po osiągnięciu wyniku koniecznie będzie pracochłonne i czasochłonne. Zależy to od siły konkurencji i tego, czy ona w ogóle jest. Jednak nawet jeśli strona nie ma konkurencji albo ma bardzo słabą, to dobrze jest co jakiś czas zainteresować się tym, jak radzi sobie ona w wynikach wyszukiwania. W każdej chwili może się pojawić jakiś poważniejszy konkurent.