Wybieramy domenę internetową

Kiedy już wiemy jak będzie wyglądała nasza strona, mamy zaplanowaną treść i wszystkie wiadomości, to pozostaje nam kwestia właściwego wyboru domeny. Jest to czynność niezmiernie istotna i ważna i powinniśmy się do niej bardzo przyłożyć. Domena internetowa jest to adres, który ludzie wpisują w przeglądarce. Od wyboru dobrej domeny może zależeć pozycja naszej strony w wyszukiwarce, ale również łatwość zapamiętywania jej przez naszych potencjalnych klientów.

Pamiętaj że im nazwa jes dłuższa i trudniejsza do zapamiętania lub wypowiedzenia tym mniej osób będzie odwiedzać naszą stronę internetową, a to nei o to chodzi gdy ją budujemy. Wręcz zaryzykuję stwierdzenia że domenę internetową tworzy się żeby odwiedzało ją jak najwięcej osób. No chyba że robimy domenę pod tak zwana zaplecze, ale to już jest zupełnie inna bajka. Osoby, które zawodowo handlują domenami wiedzą że jak kupią dobrą domenę to na niej zarobią. Generalnie można przyjąć zasadę że domeny są jak nieruchomości, oczywiście są tańsze. Jednak podobnie jak w przypadku nieruchomości tak i w przypadku domen na jeden adres przypada jedna inwestycja. Jak wspominałem wybór domeny jest bardzo ważny a najważniejsza w tym wszystkim jest jej nazwa. Idealnie jest jeżeli domena jest nazwą firmy, lub kiedy wskazuje jakie wykonuje czynności. Przykładowo jeżeli ktoś ma zakład usług elektrycznych, idealną nazwą będzie dla niego zakład-elektryczny, no ale większość takich domen jest zarejestrowanych i pozostaje poszukiwanie tych wolnych. Warto również pamiętać że jeżeli w nazwie domeny znajdą się frazy to pozycja tej strony znacznie wzrośnie w wyszukiwarkach na te frazy.

Dlatego pomimo że proces poszukiwania domeny jest procesem dość nudnym i długotrwałym warto zwrócić szczególną uwagę na jej dobór, gdyż od tego zależy nasze być albo nie być w internetowym biznesie. Również ważne są końcówki, potoczne pl czy com, ale o tym napiszę w innym miejscu i innym artykule. Pamiętaj: domena musi być łatwa do zapamiętania i najlepiej ze słowami kluczowymi w treści.